Radius: Off
Radius:
km Set radius for geolocation
Search

Arpechim ar putea ajunge la sud-coreeni

Companiile sud-coreene vor să investească miliarde de euro în România în rafinării şi în terminalul de gaze lichefiate din Constanţa. Dacă investitorii europeni spun că piaţa din România îşi pierde din atractivitate, cei asiatici încep să se intereseze din ce în ce mai mult de oportunităţi în ţara noastră.

Ieri, în cadrul unui forum pe teme energetice organizat la Bucureşti, reprezentanţii mai multor companii coreene şi-au arătat interesul pentru piaţa energetică autohtonă.

„Am vorbit despre posibile investiţii coreene în capacităţi de rafinare a ţiţeiului în România. Ei s-au arătat interesaţi de proiecte mari, de sute de milioane de euro. Le-am transmis faptul că în România există o rafinărie de vânzare, adică Arpechim. Mai este, de asemenea, şi Rafo Oneşti, care are nevoie de investiţii”, a declarat Corneliu Condrea, director în Ministerul Economiei.

În martie, Petrom a decis să închidă definitiv rafinăria Arpechim Piteşti, întrucât genera pierderi uriaşe. Statul român doreşte însă să o cumpere, prin intermediul Oltchim, pentru care rafinăria este principalul furnizor de materii prime. Însă şi Oltchim va fi privatizată anul viitor.

Terminal sud-coreean de gaze

De asemenea, compania Koreea Gas Technology vrea să construiască terminalul de gaze lichefiate pe care autorităţile române vor să-l realizeze în Portul Constanţa, în cadrul proiectului AGRI, care va aduce gaz caspic peste Marea Neagră. „Noi suntem partenerul ideal pentru AGRI”, a spus preşedintele companiei coreene, Kang Ki Chang.

AGRI vizează transportul gazelor lichefiate din Azerbaid­jan spre Europa prin Georgia şi România. Practic, gazele vor fi aduse prin conducte din Azerbaidjan la ţărmul georgian al Mării Negre, apoi lichefiat şi transportat pe mare spre Constanţa, pe vase speciale, numite metaniere.

Terminalul din Constanţa va fi unul de regazeificare, de unde gazele sunt încărcate din nou în conducte şi transportate spre restul Europei. La rândul său, Lee Sang Hyup, director al companiei, a precizat că, la o capacitate de patru miliarde de metri cubi, terminalul de la Constanţa ar costa 4,97 miliarde de euro, dacă s-au utiliza tehnologia coreeană.

Studiul de fezabilitate, care va fi realizat anul viitor, va stabili capacitatea optimă şi costurile necesare. Coreenii sunt primii investitori care şi-au arătat în acest an interesul ferm pentru a participa la construcţia reactoarelor 3 şi 4 de la Cernavodă, după ce din acest proiect s-au retras, iarna trecută, patru investitori europeni şi doar Enel şi ArcelorMittal au mers mai departe.

4,97 miliarde de euro este costul terminalului de gaze de la Constanţa dacă s-ar utiliza tehnologia sud-coreeană la o capacitate de patru miliarde de metri cubi.

Comments

comments