Radius: Off
Radius:
km Set radius for geolocation
Search

Au inceput evaluarile la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a

Ieri, 28 mai, odata cu testarea la Limba romana a elevilor de clasa a IV-a, au debutat, in premiera, evaluarile nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a. Sensul acestor evaluari il reprezinta, deopotriva, analizarea corecta a sistemului de invatamant si inceputul cresterii performantei scolii romanesti.

In conditiile in care prima evaluare naționala a elevilor, de la intrarea lor in sistemul de invatamant, se face abia la finalul clasei a VIII-a, introducerea acestor evaluari, prevazute de Legea Educatiei Nationale, ofera un tablou foarte clar legat de nivelul de pregatire al elevilor in diferite momente. Fiind vorba despre o testare la nivel national, datele obtinute permit realizarea de diagnoze si comparatii mult mai fidele in raport cu cele realizate in urma evaluarilor individuale de la clasa. Dupa aplicarea testelor, vor exista date transversale care vor permite identificarea din timp a problemelor si corectarea lor particularizata, astfel incat, la finalul clasei a VIII-a, performanțele sa se imbunatateasca.

Evaluarile la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a urmeaza modelul testelor internationale. Ele introduc, de fapt, un sistem de pregatire a elevilor, obisnuindu-i cu examenul de la finalul ciclului gimnazial. Testele aplicate au un grad ridicat de interdisciplinaritate si nu pun accent pe memorare si reproducere, ci pe capacitatea elevului de a utiliza si corela informatiile pe care le-a acumulat pana la un anumit moment. De asemenea, ele orienteaza scoala romaneasca pe drumul corect al modernizarii si al adaptarii la nevoile societatii contemporane.

Evaluarile nu vor avea ca finalitate o nota in catalog, deoarece nu acesta este scopul lor. Ele ofera profesorilor, elevilor si parintilor informatii concludente despre nivelul de pregatire si despre ceea ce trebuie imbunatatit. La nivel national, va exista un raport, similar raportului PISA, cu evaluari pe fiecare competenta, pentru clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, ce va sta la baza masurilor ce vor trebui adoptate in vederea remedierii deficientelor. Este pentru prima data cand se actioneaza in mod riguros, sistematic si profesionist pentru cresterea performantei sistemului de educatie.

Comments

comments