Radius: Off
Radius:
km Set radius for geolocation
Search

De la Logan la Lodgy

Cu toti cunoastem faptul ca Uzinele Dacia sunt poate cel mai mare platitor de taxe din judetul Arges, poate chiar si din tara. Chiar daca unii preferau alta marca sa preia Dacia, se pare ca Reanult a facut treaba buna.

Preluare Dacia de catre Renult a inceput in anul 1999, dar efectiv prima masina cu un design nou a aparut in 2004, odata cu vestitul Logan.

Pana acum s-au vandut 678234 de autoturisme Dacia Logan. Masina a suferit un facelift in anul 2008, modificari destul de putine la exterior dar mai multe in interior si la siguranta.

Dupa cum ne-am obisnuit, in primii ani de dupa 2004, odata la 1-2 ani apare un model nou, chiar daca la baza are tot Logan-ul. In anul 2006 apare Dacia Logan MCV, o masina spatioasa cu vanzari record in strainatate. Au fost vandute 349171 de unitati.

O masina cu un design complet diferit de Logan, asa se spunea la acea vreme a fost Dacia Sandero, o masina frumoasa, mai vest-europeana, de clasa mai mica decat Logan-ul si care s-a vandut in 389603 unitati.

In anii 2007 si 2008 au aparut doua derivate ale Loagn-ului si anume Dacia Pick-up care s-a vandut in 26038 unitati si Logan VAN, care s-a vandut in 42931 unitati.

Anul 2010 aduce in premiera pentru Uzinele Dacia o masina de teren, cu aspect si de data asta vest-european si anume Dacia Duster. Aceasta a avut mare success pe toate pietele, ajungand la 213275 unitati vandute.

Cert e ca in toti acesti ani au fost vandute aproximativ 1,7 milioane de autoturisme din gama Logan, Sandero si Duster, in conditiile in care Uzinele Dacia din judetul Arges produc aproximativ 340.000 de maşini anual, din care peste 90% sunt exportate

Pe langa productia de masini investitorul francez a deschis mai multe centre de cercetare, design si piese de schimb in tara noastra. A mai fost inagurata si o uzina de cutii de viteza la Mioveni.

In toti acesti ani Dacia a devenit cea mai exportata marca din Romania, cu o coata de 10 % din totalul exporturilor din Romania.

Avand in vedere, ca noul model Lodgy, va fi produs in Maroc, utilizand colecţii CKD (Complete Knocked Down – maşini complet dezasamblate) exportate din România, mai mult ca sigur, ponderea exporturilor Dacia va creste si astfel si incasarile la buget.

Pe langa aceste sume virate catre stat, Uzinele Dacia au creat locuri de munca nu numai la noi in judet, dar in toata tara, existand multe firme care furnizeaza materiale si materii prime catre aceasta.

Sa speram ca noua Dacia va avea un success macar la fel de mare ca ultimele, inclusive pe pietele externe.

Comments

comments