Radius: Off
Radius:
km Set radius for geolocation
Search

Fara masini cu numere de Bulgaria !?

Pentru unii o veste buna, pentru altii o veste mai putin buna. Autoritatile au pus gand rau masinilor inmatriculate in Bulgaria.

Multi dintre cetăţenii români care au evitat plata taxelor în România şi au preferat să circule cu maşini înmatriculate în alte state pe numele altor persoane , în general în Bulgaria, nu vor mai putea circula cu ele decât 90 de zile.

Autovehiculele dar şi remorcile carea sunt înmatriculate în alte state, deţinute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul, reşedinţa ori rezidenţa normală în România vor putea circula pe drumurile publice pentru o perioadă de maximum 90 de zile de la data dobândirii titlului, dar nu mai mult de 90 de zile într-un an calendaristic. Prevederea apare într-un proiect de lege pentru modificarea OUG 195/2002, privind circulaţia pe drumurile publice.

 Aceasta regula nu se aplică „autovehiculelor şi remorcilor conduse de persoanele menţionate în certificatul de înmatriculare. Însă, poliţiştii români vor solicita celor care conduc maşini cu numere străine şi „un document doveditor al titlului cu care este deţinut vehiculul” iar “acest document va fi însoţit de traducerea în limba română, în original, efectuată de către un traducător autorizat a cărui semnătură a fost legalizată”.

Mmotivaţia autorităţilor romane pentru modificarea legii. „După aderarea României la Uniunea Europeană, numărul autovehiculelor înmatriculate în alte state care circulă pe teritoriul ţării noastre a crescut simţitor, fenomenul devenind mai pregnant în ultimii doi ani, când cetăţenii români au identificat posibilitatea înmatriculării facile cu costuri mici a autovehiculelor pe numele unor persoane fizice sau juridice, în special din Republica Bulgaria” spune iniţiatorul proiectului de modificare a legii circulaţiei, Ministerul Administraţiei şi Internelor.

De asemenea s-a lua in calcul si faptul ca utilizatorii maşinilor înmatriculate în alte state sunt tentaţi să încalce frecvent normele rutiere şi chiar să comită accidente, după care părăsesc locul faptei mizând pe dificultăţile întâmpinate de autorităţi pentru identificarea şi sancţionarea lor. Numai, în 2009, din cele circa 10.200 de accidente grave înregistrate în România, 1.076 (10,5%) au fost produse cu implicarea autovehiculelor înmatriculate în alte state. În anul 2010, procentajul a crescut cu 11,4%.

Pe de altă parte, potrivit unor statistici mai vechi ale oficialilor Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, în patru ani numărul accidentelor produse în România de autoturisme înmatriculate în Bulgaria a crescut de 15 ori, de la 204 în 2006 la 3.255 în 2010.

Comments

comments